عشق بی پایان

عشقولانه

عشق بی پایان

عشقولانه

علمی...

صبحانه یکی از وعده‌های اصلی غذایی است که اهمیت آن نسبت به دو وعده دیگر برای فعالیتهای روزانه از نظر جسمی و فکری بسیار مهم است.
دکتر انصاری متخصص تغذیه، اظهار داشت: حدود یک سوم از نیاز روزانه به ویژه انرژی و پروتئین و برخی از املاح و ویتامینها در افرادی که فعالیتهای جسمی و فکری (نظیر دانش‌آموزان، دانشجویان، کارگران و سربازان) دارند باید توسط صبحانه تامین شود.
وی افزود: بهتر است که در سبد صبحانه حداقل ۴ گروه غذایی اصلی وجود داشته باشد. بدین معنا که از گروه غلات نان یا حبوبات و از قندهای ساده ترجیحا عسل و قندهای طبیعی مانند خرما، شیرخرما، شیره و انگور و در صورت نبود این مواد از مربا، قند و شکر معمولی (البته نه به شکل افراط) استفاده شود. به طوریکه تقریبا به اندازه ۱۰ درصد کل انرژی صبحانه از این قندهای ساده تامین شود.

نصاری در ادامه خاطرنشان کرد: از گروه لبنیات، شیر و پنیررا می‌توان توصیه کرد، البته پنیر به عنوان یک منبع پروتئینی در وعده صبحانه نقش بسزایی دارد اما می‌توان تخم‌مرغ را نیز جایگزین آن کرد.
این متخصص تغذیه یادآور شد: به منظور تامین ویتامین c ، باید از گروه سبزیها و میوه‌ها استفاده شود؛ بهترین ماده غذایی برای این منظور در این فصل، مصرف مرکباتی مانند پرتقال، لیموشیرین و ... است و برای تامین انرژی بیشتر و چربی‌های مفید مقداری از مغزها، مخصوصا گردو با صبحانه توصیه می‌شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد